Tuesday, January 27, 2015

Leah Kaufman - Holocaust survivor: "My mother told me that I must live to remember and tell the world"

YNET
היא עמדה בפני כיתת יורים, נשלחה לצעדת המוות, שרדה ברעב ובקור. לאה קאופמן איבדה הכל בשואה, ובנתה עצמה מחדש - תוך שהיא מתבצרת בשתיקה ארוכת שנים. עד לאחרונה: "אמא שלי אמרה לי שאני חייבת לחיות, לזכור ולספר לעולם. לא הבנתי את המילים, ידעתי רק שאסור לי למות"

במלחמה הזאת, להישאר יהודי היה קידוש ה', כי זאת הייתה מלחמה על היהדות", היא אומרת ל-ynet ו"אורות - טלוויזיה יהודית". כילדה במשפחה של שבעה ילדים, לאה הקטנה כלל לא הבינה שפרצה מלחמה, אף שבביתה אירחו פליטים נסערים שהגיעו מפולין. באחת השבתות, באמצע הקידוש, החרידו דפיקות חזקות וזעקות ברומנית את שלוות השבת. "אבא שלי סימן לנו לברוח ולהתחבא, אבל זה לא עזר", היא נזכרת. "הרומנים דרשו את הילדים. הוריי הוציאו אותנו".

2 comments :

  1. I really enjoyed reading your blog, you have lots of great content.Please visit here:

    Packers And Movers Yemalur Bangalore

    Packers And Movers Richmond Town Bangalore

    ReplyDelete
  2. Hiring packers and movers in Gurgaon is not too hard if you take help of the best moving professionals. Best movers and packers Gurgaon assist with their skilled and trained team to pack, load, unload and unpack your belongings.
    So be aware and hire the best mover packer to save your valuables.
    packers and movers Gurgaon
    packers and movers Gurgaon Charges

    ReplyDelete

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.