Monday, July 2, 2018

בזכות הנגיד הבריטי: בגור יחלו ללמוד בשפת היידיש

סידות גור הולכת לקראת רפורמה רצינית בתוכנית הלימודים. צעירי החסידות ילמדו בשפה היידישאית, שפה שאינה שגורה כל כך בפי הדור הצעיר בגור | יודעי דבר אמרו ל'בחדרי' כי מדובר במהלך דרמטי וכבר הבוקר ניתן לכך ביטוי ביומונים


מהלך דרמטי בחצר חסידות גור יוביל ככל הנראה ללימוד שפת היידיש בכל מוסדות החסידות, לעומת חצרות אחרות בהם לומדים אך ורק בשפת היידיש.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', בהוראת הרבי ייחלו ללמוד את שפת היידיש בישיבות וכבר בבין הזמנים הקרוב ייחלו ליישם את ההוראה שתהיה בעיקר בבין הזמנים בין התאריכים י"א עד י"ט אב ובשלב הראשון ילמדו את השלב הראשוני של השפה.

המהלך הפך לשיחת היום בחצר גור ול'בחדרי חרדים' נודע כי לנגיד הבריטי הנודע ר' אליש אנגלנדר, מגדולי תומכי חצר גור בשנים האחרונות, יש חלק רב ברפורמה הזאת. הוא שוחח על כך עם הרבי ואמר לו כי יבחן את בחורי החסידות במשך 10 דקות ביידיש, ומי שיענה לו כמו שצריך, יקבל ממנו ש"ס במתנה.

יודעי דבר אומרים ל'בחדרי חרדים', "צריך להבין מדובר במשהו מאוד דרמטי בחצר חסידות גור, בעבר שניסו לדבר על כך עם הרבי הוא אמר שאין סיבה שיידעו יידיש ואם צריכים לדעת משהו זה ארמית ועד היום מלמדים את הילדים בצורות שונות ארמית בתלמודי תורה".

עוד הם מציינים, כי עד לפי שלושים שנים, בכל מוסדות החסידות למדו בשפה היידישאית ועל כן הבוגרים יותר, שולטים בשפה. 

No comments :

Post a Comment

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.