Shabbos (139a) If you see a generation overwhelmed by many troubles, go forth and examine the judges of Israel, for all retribution that comes to the world comes only on account of the Judges of Israel, as it is said, Hear this, I pray you ye heads of the house of Jacob, and rulers of the house of Israel, that abhor judgment, and pervert all equity. They build up Zion with blood and Jerusalem with iniquity. The heads thereof judge for reward, and the priests thereof teach for hire, and the prophets thereof divine for money; yet will they lean upon the Lord, etc. They are wicked, but they place their confidence in Him Who decreed, and the world came into existence. Therefore the Holy One, blessed be He, will bring three punishments upon them answering to the three sins which they cultivate, as it is said, Therefore shall Zion for your sake be ploughed as a field, and Jerusalem shall become heaps, and the mountain of the house as the high places of a forest. And the Holy One, blessed be He, will not cause His Divine presence to rest upon Israel until the wicked judges and officers cease out of Israel, for it is said, And I will turn my hand upon thee, and thoroughly purge away thy dross, and will take away all thy tin. And I will restore thy judges as at the first, and thy counsellors as at the beginning, etc.
שו"ת משנה הלכות חלק יד סימן קעא
וכבר כתבתי בדרך אפשר וחשבתי דרכי איזה חטא מעכב ביאת משיח צדקינו, אחר שעברנו כל הצרות הגדולות והחורבן הגדול באבדון ששת מיליון מאחב"י וראיתי שהחטא היותר גדול בישראל הוא ע"ז ח"ו וכל המודה בה כופר בכל התורה כולה ואפי' מקיים מצות בכל פרטיה ודקדוקיה ומודה בע"ז הרי כופר בעיקר ואינו בכלל ישראל והחטא המסתעף והדומה לו הוא הליכה בערכאות של גוים שהוא מאבזרייהו דע"ז וכמ"ש חז"ל (גיטין פ"ח) והובא ברש"י פ' משפטים שהמביא דיני ישראל לפני ארמיים (גויים) מחלל את השם ומיקר שם האלילים להשביחם שנאמר (דברים ל"ב) כי לא כצורנו צורם ואויבנו פלילים כשאויבנו פלילים זבו עדות לעלוי יראתם. ולפי שבאו אנשי כנה"ג ובטלו יצרא דע"ז (יומא ס"ט ע"ב) מ"מ נשאר יצרא דע"ז לגבי ערכאות של גויים ומשפטיהם בעונ"ה.
ובגמ' (שבת קל"ט ע"א) תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל שכל פרעניות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל שנאמר שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט וגו' (מיכה ג') אמר רב פפא אי בטלי יהירי בטלי אמגושי אי בטלי דייני בטלי גזירפטי ופרש"י בטלי דייני רשעים מישראל שמטין דין, בטלי מעל ישראל גזירפטי, נוגשי שוטרי עובדי כוכבים ע"ש. ונראה פשוט דקאי אדייני ישראל אשר הם המתירין ומזרזין ללכת לערכאות של עכו"ם ולכן שוטרי עו"כ ונוגשיהם שולטין עליהם בעונ"ה כמו שראינו בדורינו בעונ"ה שכל בית ישראל חרדים לדבר ה' ושומרי התורה וכשיש להם מו"מ בין אדם לחבירו וצריכין לדון ביניהם או בין איש לאשתו הולכין מיד לערכאות ולבית משפטי העכו"ם וכיון שהם חרדים הולכין לאיזה ראביי הקורא עצמו דיין ומתירין להם הליכות בית המשפט ש"ג ועי"ז שוטרי העכו"ם ושופטיהם משתלטים על בית ישראל וצרות רבות באות עליהם.
והנני כותב זה מפני שעיני ראו כמה זה הקילו במצוה זו וקלקלו דוקא הרבנים והדיינים שהם מחמירין ומקפידין על דבר קטן, ולהתיר ללכת לבית ע"ז ונאמר אלך ואעבוד ע"ז זה מדברים הקלים והקטנים אצלם, ובעונ"ה כבר באו דברים לידי מעשה אשר ראו עיני בשביל דברים אלו עברו על ע"ז וג"ע ושפ"ד מתחילה התירו לאשה ללכת לערכאות שהוא ע"ז ואח"כ התירו ג"ע שהשופט הכריח את הבעל ליתן גט לאשתו בע"כ הן ע"י החוק שחקקו להכריח והן ע"י עונשים שמטיל עליו ומטיל עליו תשלומין אשר אין בידו לעמוד נגדן ובע"כ נותן לה גט פטורין והוא מן הדין לא חייב לגרשה והו"ל עשוי ליתן גט ע"י עכו"ם שלא מן הדין הרי התירו עריות שהוא גילוי עריות, ואח"כ לא הי' לבעל לשלם את כל ההוצאות שהטילו עליו התירו לה ללכת לערכאות שנית בהסכמת הרבנים ולא עוד אלא שאחד מהם בא להעיד לפני השופט שיש לבעל כסף אלא שאינו רוצה לשלם והשופט צוה להכניסו לבית האסורים ולהסגירו בבית האסורים בתוא מכמר לששה חדשים שהוא בכלל רציחה ממש ושפכ"ד. והנני כותב זה ומעיד שכן כבר קרה בכמה מקרים, אוי נא לנו כי חטאנו ונתקיים בנו ויתערבו בגוים וילמדו מעשיהם בעונ"ה.