Great Gedolim of previous generations made very bold statements. Eg the noda b'yehudah wanted to purge the "leshem yichud" intros from the siddur . Today, anyone who criticizes kabbalah is called a heretic. The Ohr Sameach, Rav Meir simcha actually permitted violating 2nd day yom tov rather than to embarrass someone (drabbanan vs d'oraita). Again, today you would be called a reform for doing something like that.
Shem MiShmuel's children what's left of them hy"d, went OTD, unfortunately that may be the faith of all of them.
איתא במכילתא, בני אפרים נושקי רומי קשת וגו' לא שמרו ברית א' ובתורתו מאנו ללכת שעברו על הקץ, ועברו על השבועה ועברו על התורה! וכו' ולכאורה הלא לא עברו רק על השבועה של השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעורי וכו' ולמה אמר שעברו על כ"כ הרבה דברים, הלא היה צדיקים גמורים כמו שפי' הרמב"ן הק' שהי' צדיקים גמורים רק תעו בקצת החשבון, וגם מה אמר ובתורתו מאנו ללכת שלא שמרו את התורה הלא הי' קודם קבלת התורה - אמנם מי שעובר על שבועה זו של השבעתי אתכם וכו' הסוף הוא שיעבור על כל התורה כולה דכיון שסוברים שיכולים ליטול מעצמם למה צריכים לתוה"ק.. ע"כ. חד"ת, אחרון של פסח. תשט"ז
בנו משה בורנשטיין (1961-1895), שכינויו הספרותי היה מ.ב. שטיין, נטש את הדרך החסידית והתפרסם כסופר, עיתונאי ומחזאי ביידיש. בין ספריו: 'ערד און הימל' (על בית קוצק), 'די חורבה' על התפקרותו של האדמו"ר בערניו מליאובה
בתו, דוֹבריש, שנישאה ליהושע נתן דוד רבינוביץ, בנו של האדמו"ר ר' מאיר שלמה יהודה רבינוביץ ממזריטש, נטשה גם היא את הדרך החסידית והייתה חברה ב'פועלי ציון' ציון
רבי חנוך הניך בורנשטיין - שימש באדמורו"ת כממשיכו של אחיו רבי דוד. לאחר השואה שבה נספה אחיו, האדמו"ר השלישי מסוכטשוב, רבי דוד בורנשטיין, הוכתר כאדמו"ר הרביעי מסוכטשוב. הקים את בית המדרש סוכטשוב בירושלים. הדפיס במהדורה חדשה את ספרו של אביו "שם משמואל". גיסו, הרב ישעיהו שפירא, 'האדמו"ר החלוץ', שהה בביתו בתקופה האחרונה לחייו
Rav Teichtal's great grandson in the Chabad shliach in Berlin
ReplyDeletehttps://www.facebook.com/chabadberlin/videos/373087639960531/
Noda b'yehuda ban on all Kabbalah
ReplyDeletehttp://kotzkblog.blogspot.com/2018/06/181-why-did-noda-biyehudah-ban-study-of.html?m=1
Great Gedolim of previous generations made very bold statements. Eg the noda b'yehudah wanted to purge the "leshem yichud" intros from the siddur . Today, anyone who criticizes kabbalah is called a heretic.
ReplyDeleteThe Ohr Sameach, Rav Meir simcha actually permitted violating 2nd day yom tov rather than to embarrass someone (drabbanan vs d'oraita). Again, today you would be called a reform for doing something like that.
Shem MiShmuel's children what's left of them hy"d, went OTD, unfortunately that may be the faith of all of them.
ReplyDeleteאיתא במכילתא, בני אפרים נושקי רומי קשת וגו' לא שמרו ברית א' ובתורתו מאנו ללכת שעברו על הקץ, ועברו על השבועה ועברו על התורה! וכו' ולכאורה הלא לא עברו רק על השבועה של השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעורי וכו' ולמה אמר שעברו על כ"כ הרבה דברים, הלא היה צדיקים גמורים כמו שפי' הרמב"ן הק' שהי' צדיקים גמורים רק תעו בקצת החשבון, וגם מה אמר ובתורתו מאנו ללכת שלא שמרו את התורה הלא הי' קודם קבלת התורה - אמנם מי שעובר על שבועה זו של השבעתי אתכם וכו' הסוף הוא שיעבור על כל התורה כולה דכיון שסוברים שיכולים ליטול מעצמם למה צריכים לתוה"ק.. ע"כ. חד"ת, אחרון של פסח. תשט"ז
More lies and falsehood from Lee Penn
ReplyDeletehttps://en.wikipedia.org/wiki/Shmuel_Bornsztain_(sixth_Sochatchover_rebbe)
! הרב החלוץ
ReplyDeleteבנו משה בורנשטיין (1961-1895), שכינויו הספרותי היה מ.ב. שטיין, נטש את הדרך החסידית והתפרסם כסופר, עיתונאי ומחזאי ביידיש. בין ספריו: 'ערד און הימל' (על בית קוצק), 'די חורבה' על התפקרותו של האדמו"ר בערניו מליאובה
בתו, דוֹבריש, שנישאה ליהושע נתן דוד רבינוביץ, בנו של האדמו"ר ר' מאיר שלמה יהודה רבינוביץ ממזריטש, נטשה גם היא את הדרך החסידית והייתה חברה ב'פועלי ציון' ציון
רבי חנוך הניך בורנשטיין - שימש באדמורו"ת כממשיכו של אחיו רבי דוד. לאחר השואה שבה נספה אחיו, האדמו"ר השלישי מסוכטשוב, רבי דוד בורנשטיין, הוכתר כאדמו"ר הרביעי מסוכטשוב. הקים את בית המדרש סוכטשוב בירושלים. הדפיס במהדורה חדשה את ספרו של אביו "שם משמואל". גיסו, הרב ישעיהו שפירא, 'האדמו"ר החלוץ', שהה בביתו בתקופה האחרונה לחייו
Ksil. Shmuel had several generations of offspring who were rebbes .
ReplyDeleteכְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ כְּסִיל שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ. -משלי כו יא
ReplyDelete1מִשְׁלֵי
ReplyDeleteטו בְּנִי--אַל-תֵּלֵךְ בְּדֶרֶךְ אִתָּם; מְנַע רַגְלְךָ, מִנְּתִיבָתָם
כִּי רַגְלֵיהֶם, לָרַע יָרוּצוּ; וִימַהֲרוּ, לִשְׁפָּךְ-דָּם.