https://www.jpost.com/international/trial-of-malka-leifer-opens-in-melbourne-679301
The trial of Malka Leifer opened in the Melbourne court on Monday morning, with the former principal being accused of 74 counts of child sexual abuse and rape.
https://www.jpost.com/international/trial-of-malka-leifer-opens-in-melbourne-679301
The trial of Malka Leifer opened in the Melbourne court on Monday morning, with the former principal being accused of 74 counts of child sexual abuse and rape.
Demetra Street alleges that Wylie Funeral Homes committed some nefarious double-dipping, conducting two services for the same deceased person and pocketing money for both. She is suing the business for $8.5 million for breach of contract, negligence, fraud, and intentional infliction of emotional distress.
https://nypost.com/2021/05/21/democrats-jan-6-commission-is-just-a-partisan-ploy/
Yet as they talk about Jan. 6 — and maintain an armed camp around the Capitol — Dems remain remarkably incurious about what triggered a pandemic that claimed more than 600,000 American lives, prompted lockdowns that tanked the economy and rang up trillions in costs, which the nation will be repaying long into the future.
That Congress seems reluctant to explore the origins of the coronavirus — despite pleas from nonpartisan scientists specifically to examine the role Chinese labs might have played in creating or spreading it — is nothing short of scandalous. Finding out the truth about COVID’s origins could help save lives, yet Dems prefer to focus on Jan. 6.
America needs to get to the bottom of what caused this massive, once-in-a-century public-health catastrophe. If Democrats won’t probe even that, they certainly shouldn’t be wasting time and money on a partisan effort to keep talking about an “insurrection.”
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/3401312/jewish/Completing-Tractate-Sukkah.htm
Tractate Sukkah discusses the various observances of the joyous holiday of Sukkot: dwelling in a Sukkah, taking of the Four Kinds, and the festive dancing and praying that characterizes the weeklong celebration.
The tractate concludes with the story of Miriam of the Bilga clan, who had married a Greek and then acted disrespectfully in the Temple, and how the Sages dealt with her clan.
זאת תהיה תורת המצורע ביום טהרתו והובא אל הכהן: יש להעיר בזה לשון תורת מצורע כי היה ראוי לומר משפט המצורע: ולקח למטהר שתי צפרים חיות טהורות ועץ ארז ושני תולעת ואזוב ושחט את הצפור האחת על כלי חרש על מים חיים ואת הצפור החיה ושלח על פני השדה: לפע"ד יש בכאן רמז איך שהתורה הקדושה נותנת עצה להצדיק איך להעלות נשמות של ישראל ולקרבם לה' וע"ד אנכי ארד עמך מצרימה ואנכי אעלך גם עלה כי כשאדם נופל ממדריגתו ויורד ח"ו לבחי' מצרים אז כל הבחי' שלו יורדים עמו הן תורתו וכל המעשים שלו וכן כשיש לו עליה אזי עולין עמו כל המדריגות שלו הן תורתו עם מעשים טובים שלו וכל העולמות שהוא דבוק בהן יש להם ג"כ עליה עמו וזהו זאת תהיה תורת המצורע היינו מי שנפל ח"ו ממדריגתו וגם תורתו היא ג"כ בבחי' מצורע וכן כל הבחינות שלו: ביום טהרתו כשהוא מטהר עצמו אז והובא אל הכהן היינו ממילא והובא תורתו אל הכהן דא קב"ה ויש לה עליה וכן לכל המדריגות שלו ממילא נמשכים עמה ואח"כ מפרש אופן טהרתו שיתדבק אל הצדיק ובמה יטהרנו הצדיק ולק' למטהר שתי צפרים חיות טהורות: כי כן שמעתי מאא"ז זללה"ה כי כל עליות של האד' א"א להיות כ"א ע"י ראשי וצדיקי הדור הן המדות של האדם הן דיבורים שלו הכל הצדיק יכול להעלות ויש שני בחי' בזה יש אנשים שהצדיק מעלה אותן בתורתו ותפלתו ויש אנשים שאינו יכול להעלותן כ"א בשיחה שלו ע"ד ועלהו לא יבול אפילו שיחת חולין שלו יש בו צורך אף שנראה שהם דברים בטלים ובאמת הצדיק מעלה אותו ע"י דיבורים שלו שמדבר עמו וכן שמעתי מאא"ז זללה"ה ולאו כל אדם זוכה לזה כמו שאמר אא"ז זללה"ה על המשנה ראוה מדברת עם אחד ודי בזה: וזה י"ל שמרמז הפסוק ולקח למטהר שתי צפרים לשון פיטפוטי דברים והיינו שתי צפרים פי' ב' מיני דבורים כנ"ל שבהם הוא מטהר לנשמות ישראל כ"א לפי בחינתו: חיות טהורות והיינו רק שיהיו הב' מיני דבורים הנ"ל בחיות ודביקות להשם ב"ה וטהורות מכל הפניות ועץ ארז ושני תולעת ואזוב ע"ד שכתוב אצל דוד המל' ע"ה עדני עצני כשהיה יוצא למלחמה היה מקשה עצמו כעץ וזהו עצני לנקום נקמתו וכשהיה עוסק בתורה היה מעדן עצמו כתולעת כן דרשו חז"ל נמצא היה לו ב' בחינות בחי' גבורה וגדלות ובחי' שפלות וזהו בכל צדיק שני בחינות אלו שנראה לבני העולם שמתנהג בבחי' גבורה וגדלות וזהו עץ ארז ארז הוא מספר יצחק שהוא בחי' גבורה ובאמת הוא אזוב היינו שפל ושני תולעת היינו כבחי' דוד מעדן עצמו כתולעת: ושחט את הצפור האחת היינו בחי' דיבור א' שהוא בתורתו ותפלתו על כלי חרש היינו לשם השכינה שנקרא כלי חרש יעסוק בתורתו ותפלתו על מים חיים היינו התורה שנקראת מים חיים מים נובעי' וע"י התורה מעלה אותם שהם אחוזים בשורשם בתורה ואת הצפור החיה היינו הדבור השני: ושלח על פני השדה היינו לעלות אנשים ריקים הנקראים איש שדה שאינו יכול להעלותם בתורתו כ"א בסיפורי דבריו כנ"ל: וזהו שהתורה הקדושה בנועם אמריה יהיבת עצה לחכימי דרא איך להעלות ולקרב נשמות ישראל להשם יתברך והבן:
I have been recently researching the issue of Avoda Zara. Contrary to popular believe it doesn't just mean avoiding bowing down to idols. It primarily means not ascribing the ability to grant benefit independent of G-d.
One of the themes of the rav's Shabbos Shuva drasha was that tshuva means to return to G-d i.e. that He one alone provides us with what we need.
שׁ֚וּבָה יִשְׂרָאֵ֔ל עַ֖ד יְהוָ֣ה אֱלֹהֶ֑יךָ כִּ֥י כָשַׁ֖לְתָּ בַּעֲוֺנֶֽךָ׃ Hoshea 14:2
איכה ה׳:(כא) הֲשִׁיבֵ֨נוּ יְהוָ֤ה ׀ אֵלֶ֙יךָ֙ ונשוב [וְֽנָשׁ֔וּבָה] חַדֵּ֥שׁ יָמֵ֖ינוּ כְּקֶֽדֶם׃
Even though this seems obvious.,however today there is a competing understanding.
Acquiring enough zechusim so that G-d must give us what we want. This means by giving tzadaka to one of several particular causes, receiving a blessing from a pariculat tzadik or gadol or through segulos in particular saying Nismas for 40 day .
This latter approach is basically viewing tshuva as a vending machine, once enough coins are inserted the desired result will happen. There is no concern or involvement of G-d.
The New York Post, a conservative outlet, seized on the moment with a headline reading: “Tree of Life synagogue disputes Biden’s claim he visited after massacre.” It included a statement from the synagogue’s executive director saying Biden did not visit the synagogue.
But Biden did not precisely say he visited the synagogue, because he never finished his sentence. He seemed to start out recalling visiting the synagogue, but mid-sentence changed his recollection to speaking with someone.
CDC shows unvaccinated individuals are 11 times more likely to die of COVID-19 * Vaccines likely to be approved for kids 5-11 before the end of the year
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2021/09/after-911-everything-wrong-war-terror/620008/
A mission to rid the world of “terror” and “evil” led America in tragic directions.
At the time, some commentators politely noted the danger of tilting at such nebulous concepts, but a stunned American public appeared to crave a bold response imbued with a higher purpose. As the journalist Robert Draper writes in To Start a War, his new history of the Bush administration’s lies, obfuscations, and self-delusions that led from Afghanistan into Iraq, “In the after-shocks of 9/11, a reeling America found itself steadied by blunt-talking alpha males whose unflappable, crinkly-eyed certitude seemed the only antidote to nationwide panic.”
The Zohar (1 37a) is the source that says on Rosh HaShanna.
R. Judah said: ‘Cain rose up against Abel and killed him because he inherited his nature from the side of Samael, who brought death into the world. He was jealous of Abel on account of his female, as indicated by the words, “and it came to pass when they were in the field”, the word “field” signifying woman.’ On R. Hiya objecting that, according to the text, Cain was wroth because his offering was not accepted, R. Judah answered that this was a further reason. R. Judah further expounded the words, “If thou doest well, shall there not be an uplifting?” ‘The word “uplifting”,’ he said, ‘means the dignity which is due to a first-born, provided his actions warrant it. In the next clause, “If thou doest not well, sin coucheth at the door”, this dooris the door on high from which issue the chastisements for evil deeds in this world. The “sin” which couches at that door is the angel of death, who is ready to punish thee. The word “door” (petah, lit. opening) further contains an allusion to the New Year, the day of judgement, on which Adam was born.
But that makes the first day of creation on the 25 of Elul.The Gemora Rosh HaShanna brings two views of creation Tishrei and Nisan. According to Rabbi Eliezer the first of Tishrei is the first day of creation and that means the 6th of Tishrei is when man was created.
Rosh HaShanna (10b) Rabbi Eliezer says: In Tishrei the world was created; in Tishrei the Patriarchs were born; in Tishrei the Patriarchs died; on Passover Isaac was born; on Rosh HaShana Sarah, Rachel, and Hannah were remembered by God and conceived; on Rosh HaShana Joseph came out from prison;
So who says Rosh HaShanna is when man was created? It is argued that the reason Rosh HaShanna is the day of judgement is either because man was created or man was first judged
https://jewishweek.timesofisrael.com/leading-rabbi-deals-big-blow-to-agunah-court/
“From start to finish, this is a mistake,” Rabbi Schachter wrote in a
three-paragraph letter, posted on an anonymously sponsored Torah
website. The letter, written in Hebrew, says that only “great scholars
of the generation” should be dealing with these sensitive matters. Rabbi
Gedalia Dov Schwartz, head of the Beit Din of America, (the largest
rabbinical court), and three other prominent rabbis also signed the
letter.