Tuesday, February 14, 2012

Ben Gurion U Conference on Children: Charedim endangered because of concern for lashon harah

Maariv

בכנס השנתי של המועצה לשלום הילד שנפתח היום (ב') באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ויינעל מחר בערב, התבטאו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועובדים במרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית, באשר לעבירות המין המצויות במגזר החרדי

מנהל השירות הפסיכולוגי-חינוכי במודיעין עלית, ישי שליף, אמר כי "יש צורך להתמודד עם בעיית הפגיעה המינית במגזר החרדי". לדברי שליף, בעבר התקבלה פסיקה בגיבוי הרב יוסף שלום אלישיב בנוגע לצורך בדיווח על מקרים מסוג זה.

העובדת הסוציאלית לחוק הנוער במשרד הרווחה, חנה סלוצקי, ציינה כי עד לפני עשור דיון כזה לא יכול היה להתקיים כלל. "המגזר החרדי עשה כברת דרך ארוכה בהתפתחות שלו להתעמת עם הבעיה, והרשויות עצמן צריכות להיפתח עתה במקביל על מנת לטפל בבעיה 'טיפול רגיש תרבות'", הוסיפה סלוצקי.

מנהלת מרכז "בליבנו" לטיפול בילדים ונוער שנפגעו מינית, בת שבע שיינין, הדגישה כי החברה החרדית נבדלת מרצון מהחברה החילונית, דבר שמייצר סיכון גדול יותר עבור הילדים החרדים.

"הילד החרדי לומד מגיל אפס לציית, וזאת בלי לשאול למה", הוסיפה, "ילדים לא יספרו לעולם על דברים מסוג זה מחשש ללשון הרע". עוד ציינה שיינין כי יש הבדל בין ילדים להורים חוזרים בתשובה לבין ילדים להורים חרדים באשר לכמות הדיווחים. לדבריה, לבעלי תשובה קל יותר לדווח

.

No comments :

Post a Comment

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.