Malachi (02:07)For the priest’s lips should keep knowledge, and they should seek Tora at his mouth: for he is an angel of G-d.
Moed Koton (17a) If the Teacher is like unto an angel of G-d, they should seek the law at his mouth; but if he be not , they should not seek the law at his mouth’
Chagiga (15b) For the priest's lips should keep knowledge, and they should seek the Law at his mouth; for he is the messenger of the Lord of hosts? This means that if the teacher is like an angel of the Lord of hosts, they should seek the Law at his mouth, but if not, they should not seek the Law at his mouth! —
Mishneh Torah (Torah Study 4:1) One should not study from a teacher who does not follow a proper path, even though he is a very wise man and his instruction is required by the entire nation, until he returns to a good path, as implied by Malachi 2:7: "For the priest's lips shall keep knowledge, and they shall seek Torah from his mouth, because he is an angel from the Lord of Hosts."
Shulchan Orech (Y.D. 246:8) A teacher who does not follow a proper path, even though he is a great scholar and everyone needs him - one should not be his student until he corrects his ways
Aruch HaShulchan (Y.D. 246:22) וכן הרב שאינו הולך בדרך טובה, אף על פי שחכם גדול הוא וכל העם צריכין לו – אין למידין ממנו עד שיחזור למוטב. כן פסקו הרמב"ם והטור והשולחן ערוך סעיף ח (שולחן ערוך יורה דעה רמו, ח), ומקורו ממועד קטן (מועד קטן יז א), עיין שם. ואף על גב דבחגיגה (חגיגה יב ב) דמקשה על רבי מאיר שלמד תורה מאחר, ומתרץ: הא בגדול הא בקטן. כלומר: דאדם קטן אסור ללמוד מפיו שמא יכשל, אבל אדם גדול מותר, דתוכו יאכל וקליפתו יזרוק, עיין שם. ולמה לא חילקו בכך? דיש לומר דאין למידין מגדולת רבי מאיר לדורות שלנו, וכולנו נחשבים קטנים. (ש"ך סעיף קטן ח, ועיין שם שתירץ עוד בשם אביו דאין הלכה בזה כרבי מאיר. ותמיהני: דאם כן הוה ליה להש"ס לומר "ולא היא?" כמו שאומר בברכות כח א במעשה דרבן גמליאל.)