Tuesday, May 28, 2019

לראשונה אי פעם: הומו מוצהר הוסמך לרב אורתודוקסי

https://www.israelhayom.co.il/article/661137

בצעד חסר תקדים הוסמך ביום ראשון האחרון חבר הקהילה הלהט"בית לתפקיד רב אורתודוקסי בטקס חגיגי בתיאטרון ירושלים, זאת לאחר שבישיבה מפורסמת בארצות הברית סירבו להסמיך אותו בשל זהותו המינית. יצוין כי מדובר במהלך הצהרתי בכל הקשור לרבנות הראשית לישראל, מכיוון שמדובר בהסמכה פרטית. 
לפני כמה חודשים הודיעו לדניאל אטווד רבני ישיבת "חובבי תורה", מוסד אורתודוקסי ליברלי בניו יורק, כי לא יוסמך לתפקיד רב, זאת למרות שסיים את לימודיו במקום בהצלחה. הן בישיבה והן אטווד עצמו ניסו שלא לקשור בין נטייתו המינית של הסטודנט לבין ההחלטה, אך בין השורות נראה כי זו אכן הייתה הסיבה לביטול ההסמכה. יצוין כי בעבר הוסמכו רבנים שהיו דאז בארון, ולאחר מכן הם הצהירו על נטייתם המינית, אולם מדובר בפעם הראשונה שבה הומו מוצהר, שחי בזוגיות עם גבר, ביקש לקבל את ההסמכה.
"היינו מוכנים להסמיך אותו עד שהופיעו נסיבות מסוימות לפני כמה חודשים", כתב אז ראש הישיבה, הרב דב לינזר. "מכיוון שמדובר בנושא כל כך רגיש, לקחו לנו כמה חודשים להגיע להחלטה. ניסיתי להבין אם יש דרך אפשרית להמשיך להתקדם, אבל הגעתי למסקנה שלילית". לצד הרב לינזר התייצבו שורת רבנים מוכרים בארה"ב, בהם הרב אבי וייס, זאת למרות זעם כבד מצד ארגוני להט"ב וקהילות יהודיות במדינה. "אף מוסד אורתודוקסי לא אישר נישואים חד-מיניים או הסמיך רב גיי בגלוי", נימק הרב לינזר את החלטתו.

1 comment :

  1. Kalonymus AnonymusMay 29, 2019 at 1:38 PM

    Although, according to Berel, Reb Yaakov de Haan was buried in the Rabanim section of the Har Zeitim.

    ReplyDelete

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.