רוחו של הצדיק כירחפת עלינו
בירמא דהילרלא קדישא, כאשן יהודים יושבים ומתאחדים לשמר ולזכור של הצדיק הרה "ק רבי ישעי'לה בן רבי משה מקערעסטיר זכותו תגן עלינו, בוודאי ובוודאי שרוחו הגדול מרחפת עלינו ואפשר לפעול וכרת בזכותו הגדולה.
כדי שנזכה אכן שרוחו הגדולה תרחף עלינו ונרכל לפעול בזכותו ישועות גדולות, אבר צריכים לדעת את גודל חשיבות האמרנה בצדיקים.
רוחו של הצדיק כירחפת עלינו
בירמא דהילרלא קדישא, כאשן יהודים יושבים ומתאחדים לשמר ולזכור של הצדיק הרה "ק רבי ישעי'לה בן רבי משה מקערעסטיר זכותו תגן עלינו, בוודאי ובוודאי שרוחו הגדול מרחפת עלינו ואפשר לפעול וכרת בזכותו הגדולה.
כדי שנזכה אכן שרוחו הגדולה תרחף עלינו ונרכל לפעול בזכותו ישועות גדולות, אבר צריכים לדעת את גודל חשיבות האמרנה בצדיקים.
אכירנת צרייזים צריכה יהירת ער הסרף
בעניין זה יש מאמר נורא בשם הרה"ק רבי יהושע מבעלזא זי"ע, בפרשת ויצא, כאשר אמרה רחל אמנו ליעקב אבינו: הבה לי בנים ואם אין מתה אנכי. מיין, ריחו אף יעקב ברחל ויאמר, התחת אלקים אנכי, אשר מנע ממך פרי בטן. על פי זה מסביר הרה':ק מבעלזא כי אמנם עניין האמונה בבורא עולם הינו עבודה גדולה ובשמיים יודעים שיש בה עליות וירידות וצריך להתחזק
בה כל העת. אך אמונה בצדיקים, צוינה להיות אמונה עז הסוף. אם זו אמונה חלשה, זה לא עובד. ועל פי זה הוא מסביר כי 'ויחר אף יעקב ברחל', היה בגלל שהיא אמרה 'ואם אין מתה אנכי', שבכך היא ביטאה שאין לה אמונת צדיקים שלמה בו, אלא היה לה גם צד שלא יכול לעזור לה ואז 'מתה אנכי'. על כך ענה לה יעקב אבינו 'התחת אלקים אנכי' וכי אמונה בצדיק זה אמונה בבורא עולם? אמונה בבורא עולם היא עבודה גדולה ובשמיים יודעים שיש בה עליות וירידות. אך אמונה בצדיקים, צוינה להיות אמונה עז הסוף.
כאשר אבר יושבים כעת ביראה ובאהבה יחד ומעלים את זכררנר של הרה"ק מקערעסטיר, אבחנן בוודאי מאמינים בצדיק, מאמינים שהוא יכול לפעול בעבררינו בפני כסא הכבוד בשמיים בררדארת מוחלטת, בבחינת "ויאמינו בה' ובמשה עבדן", כי רק אז אבחנן בוודאי ניוושע בזכותו.
Is this Avodah Zarah week, commemorating the Golden Calf?
ReplyDeleteHow very Chrisian....
ReplyDelete