Monday, January 14, 2013

האדמו"ר מביאלה בני-ברק חויב לשלם יותר מ-3 מיליון שקלים לבנק ירושלים

BHOL

האדמו"ר מביאלה-בני ברק חויב לפני שבועיים לשלם יותר מ-3 מיליון שקלים לבנק ירושלים. זאת לאחר שהתברר כי היה שותף למרמה נגד הבנק. כך עולה מפסק-דין שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז.

תחילה קצת רקע: במרכז הפרשה עומד נכס נדל"ן הממוקם ברחוב ירושלים 34 בבני-ברק. הנכס שייך לעמותת 'אור קדושים' של חסידות ביאלה ובמשך שנים הוא עובר בירושה מדור לדור. תחילתו של הסיפור בשנת 2002, אז העמיד 'בנק ירושלים' הלוואה בסך 3 מיליון שקל לטובת משה לבקוביץ.

כפי שסוכם בשעת מתן ההלוואה בין הבנק לבין לבקוביץ, הלוואה נועדה להיפרע בתשלומים חודשיים רצופים במשך 360 חודשים. אלא שהסיבוך החל כאשר כביטחון לפירעון ההלוואה נרשמה לכאורה משכנתא על הנכס שבבעלות העמותה.

במשך שנה שלימה שולמו החזרי ההלוואה החודשיים על סכום של 20,000 שקלים מתוך חשבונו של משה לבקוביץ. בחלוף 12 חודשים, נתן לבקוביץ הוראת ביטול, והחזרי ההלוואה פסקו. נוכח הפסקת החזר ההלוואה, החל הבנק לנקוט הליכים משפטיים למימוש המשכנתא. אלא שאז, בסמוך למועד שנקבע לפינוי הנכס, הגישה העמותה של החסידות לבית המשפט המחוזי תל-אביב, את התובענה שבה היא מבקשת לבטל את רישום המשכנתא על הנכס. 

1 comment :

  1. he should be given a place of honor on the Moetzes Gedolei hatorah of America even though he lives in israel.

    So much for daas Torah. it died with Rav Elyashiv.

    ReplyDelete

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.