Berachos (19b): Rav said that if one found a prohibited mixture of threads in his garment he must take off the garment even in public. What is the reason? Because it says in Mishlei (21:30), There is no wisdom or understanding or counsel against G‑d.” That verse means that any situation which causes the profanation of G‑d’s name (chilul HaShem) [e.g., not keeping Torah commandments] no concern is to be shown for human embarrassment or degradation.
ברכות (יט:): אמר רב יהודה אמר רב: המוצא כלאים בבגדו פושטן אפילו בשוק, מאי טעמא (משלי כא:ל) - אין חכמה ואין תבונה ואין עצה לנגד ה' - כל מקום שיש חלול השם אין חולקין כבוד לרב
Rambam(Hilchos Kelayim 10:29): If you see kelayim which is prohibited by the Torah in someone’s clothing – even if he is walking in public – you should immediately rip his clothing off. Even if it is your teacher who has taught you wisdom. That is because the dignity of man (kavod habriyos) does not push off a negative commandment which is explicit in the Torah…. However something which is prohibited rabbincally it is always pushed off by the dignity of man. So even though it says in the Torah the basis of rabbinic law, “lo sasur”, but this prohibition is pushed off because of the dignity of man. Therefore if you see someone wearing rabbinically prohibited shatznes – it should not be ripped off of him in public and he should not take it off in public but rather he should wait until he gets to his home. However if he is wearing Torah shatnez he should take it off immediately.
רמב"ם (כלאים י:כט): הרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו היה מהלך בשוק קופץ לו וקורעו עליו מיד, ואפילו היה רבו שלמדו חכמה, שאין כבוד הבריות דוחה איסור לא תעשה המפורש בתורה, ולמה נדחה בהשב אבדה מפני שהוא לאו של ממון, ולמה נדחה בטומאת מת הואיל ופרט הכתוב ולאחותו, מפי השמועה למדו לאחותו אינו מטמא אבל מטמא הוא למת מצוה, אבל דבר שאיסורו מדבריהם הרי הוא נדחה מפני כבוד הבריות בכל מקום, ואע"פ שכתוב בתורה לא תסור מן הדבר הרי לאו זה נדחה מפני כבוד הבריות, לפיכך אם היה עליו שעטנז של דבריהם אינו קורעו עליו בשוק ואינו פושטו בשוק עד שמגיע לביתו ואם היה של תורה פושטו מיד
Shulchan Aruch(Y.D. 303:1): If you see someone wearing clothing with a forbidden mixture of threads – even if the person is walking in public – you should immediately rip the person’s clothing off even if the person is your rabbi. (Some say that if he is wearing these prohibited clothing by accident then because of concerns for human dignity than you should be silent and not to intervene – Tur in citing the Rosh). However if the prohibited mixture is only a rabbinic prohibition then the clothing is not to be ripped off the person nor should he undress in public but should wait until he goes home. (Similarly if he is in yeshiva and has rabbinic prohibited clothing he does not have to hurry and leave – Tur). But if they are a Torah prohibition he needs to take them off immediately.
שולחן ערוך (יורה דעה שג:א): הרואה כלאים של תורה על חבירו, אפילו היה מהלך בשוק, היה קופץ לו וקורעו מעליו מיד, ואפילו היה רבו. (וי"א דאם היה הלובש שוגג, אין צ"ל בשוק, דמשום כבוד הבריות ישתוק, ואל יפרישנו משוגג) (טור בשם הרא"ש). ואם היה של דבריהם, אינו קורעו מעליו ואינו פושטו בשוק, עד שמגיע לביתו. ( וכן בבית המדרש אין צריך למהר לצאת) (טור). ואם היה של תורה, פושטו מיד.