Thursday, May 17, 2012

Rabbi Yosef:Treating gentiles violates Shabbos

 This news item is very problematic Rav Yosef clearly has poskined in writing that it is permitted. See the teshuva below.

YNet [Rav Moshe Feinstein strongly disagrees with this view] What should religious doctors do if a gentile is injured in a car accident on Shabbat and is rushed to the hospital? According to Rabbi Ovadia Yosef, this does not warrant violating the sanctity of the Sabbath.

During a class on Sabbath halacha relating to religious physicians, the spiritual leader of Shas said that while doctors are expected to do everything in their power – even if it requires violating the Sabbath – in order to save Jews whose lives are in danger, the same does not apply for gentiles.

"If a gentile were to get injured in a car accident during Sabbath, and he is brought to the hospital – Israel must not treat him," he said, explaining that "if the particular procedures come from rabbis (de-rabbanan), then they might be permitted, but if they stem from prohibitions in the Torah (de-'oraita), then they are not allowed, as the Torah forbids to violate the Sabbath for gentiles."
====================
==========================
The above is a contradiction to what Rav Yosef has published. He clearly states, "the bottom line is that the straight halacha is that it is permitted for a Jew to treat a non-Jewish sick person - even if it involves doing Torah prohibitions."

שו"ת יביע אומר חלק ח - אורח חיים סימן לח
ח) מסקנא דדינא, מעיקר הדין מותר לרופא ישראל לטפל בחולים נכרים אפי' במלאכות דאורייתא, כל שעושה לכוונת הצלתו מעונש השלטונות, והצלת נפשות חולי ישראל המטופלים בבתי חולים נכרים בחו"ל. וכל מה שאפשר לו להשתמט, באופן שיוכל להתנצל שהוא עסוק בחולה יהודי אחר, חייב לעשות כן. ומה טוב אם הנהלות בתי החולים בארץ ידאגו שיהיו רופאים נכרים לצורך זה, וכן אחיות נכריות, כדי שיטפלו בחולי עכו"ם. ורופאי ישראל יטפלו רק באיסורי שבות דרבנן. וכאשר נוהגים בבתי החולים בירושלים שערי צדק וביקור חולים. ומכל זה יש ללמוד גם לענין טיפול בחולים חפשיים מחללי שבת בפרהסיא וכו', שמלבד מ"ש כמה אחרונים להתיר מפני שיש לתלות שהרהרו תשובה בלבם, (ע' בשו"ת מהר"ם שיק חאו"ח סי' קמ, ושו"ת מהרש"ג ח"א חאו"ח סי' נג, ושו"ת חלקת יעקב ח"א סי' מה, ועוד) יש להתיר מטעם הנ"ל, שאל"כ יש לחוש מאד שגם רופאים חפשיים יסרבו לטפל בחולים דתיים, ויבאו לידי סכנה. ולפ"ז ניחא גם לגבי אדם חילוני שנפצע מתוך חילול שבת ואיבד הכרתו (שאין לתלות שחזר בתשובה), שמותר לרופא דתי לטפל בו גם במלאכות דאורייתא מטעם הנ"ל. וכ"כ בשו"ת ציץ אליעזר חלק ח' (עמוד פט). ע"ש. ונ"ל עוד לתת עצה לרופאי ישראל הדתיים והחרדים לדבר ה', שכאשר יש צורך לטפל בשבת בחולים גוים, או מחללי שבת בפרהסיא וכיו"ב, יעשו המלאכות דאורייתא ע"י שנים ביחד, וכדקי"ל שנים שעשאוה פטורים (שבת צב ב). וכיון דהוי איסור דרבנן שפיר דמי אפי' משום איבה בלבד. והן אמת שהפרי מגדים בספר תיבת גומא (פרשת פקודי אות ב) כתב, דהא דקי"ל שנים שעשאוה פטורים, היינו דוקא מכרת ומקרבן, אבל איסור תורה מיהא איכא. ע"ש. וכ"כ בשו"ת שם אריה (חאה"ע ס"ס צה) בד"ה ובאמת, שאפילו שנים שעשאוה יש עליהם איסור תורה, דכתיב וביום השביעי תשבות. (וע' ברמב"ם פרק כא ה"א), ושוב נזכר שכ"כ הגאון מליסא בס' מקור חיים (הל' פסח סי' תסו). ע"ש. וכ"כ הגאון רבי יצחק אלחנן בשו"ת באר יצחק (חאו"ח ס"ס יד) שיש עמו ראיות שגם בשנים שעשאוה יש איסור תורה. ע"ש. וכן דעת הגאון בעל אור שמח בספר משך חכמה (סוף פרשת בהר) בד"ה את שבתותי תשמורו. וע"ע בשו"ת ערוגת הבושם (חאו"ח סי' עח). ע"ש. אולם המדקדק היטב בלשון הזהב של הרמב"ם יראה נכוחה שאין בזה אלא איסור דרבנן בלבד. כי הנה ז"ל הרמב"ם (בפ"א מהל' שבת ה"ג): "ובכל מקום שנאמר שהעושה דבר זה "פטור", הרי זה פטור מן הכרת ומן הקרבן, אבל אסור לעשותו בשבת, ואיסורו מדברי סופרים, והוא הרחקה מן המלאכה". ע"כ. ושם (בפ"א מהל' שבת הט"ו) כתב וז"ל: "כל מלאכה שהיחיד יכול לעשותה לבדו, ועשאוה שנים בשותפות, כגון שאחזו שנים בקולמוס וכתבו, או שאחזו ככר והוציאוהו לרשות הרבים, הרי אלו "פטורים". ע"כ. ומוכח להדיא שאף לגבי שנים שעשאוה אין האיסור אלא מדרבנן, שהוא להרחקה ממלאכה. וכבר הבאתי ראיה זו בספרי יביע אומר ח"ה (חאו"ח סי' לב אות ז). ועתה מצאתי ראיתי בשו"ת אבני נזר (חלק יו"ד סי' שצג אות ט) שהוכיח כן מדברי הרמב"ם הנ"ל. ע"ש. וכן הוכיח במישור בשו"ת לבושי מרדכי מהדורא בתרא (סי' קלז אות ג). ע"ש. וכן העלה בשו"ת מהר"ץ חיות (ריש סי' טז). ע"ש. וכן כתב הגאון הראש"ל מהר"ח גאגין בשו"ת חוקי חיים (חאו"ח סי' ג). ע"ש. וכ"כ הגאון רבי מרדכי פרידבורג בשו"ת דברי מרדכי (סי' סב). ע"ש. וכ"כ בשו"ת תרשיש שהם (חאו"ח סי' יב) ובספרו שו"ת חמדת הנפש (סי' ב). ע"ש. וכן הגאון מהרי"א הרצוג בשו"ת היכל יצחק (סי' לב דף עז רע"א) הוכיח כן מלשון הרמב"ם הנ"ל. ע"ש. וכן בשו"ת מהר"י שטייף (ס"ס יא) יעץ בכה"ג לעשות המלאכה ע"י שנים, דקי"ל שנים שעשאוה פטורים, ואין בזה אלא איסור דרבנן. ע"ש. וע' בשו"ת חמדת ישראל (סי' יא אות ב). ע"ש. ומעתה נכון הדבר שכל טיפול בחולים נכרים וכיו"ב במלאכות דאורייתא יעשה ע"י שנים, שאז אין בו איסור אלא מדרבנן. והנלע"ד כתבתי. והשי"ת יאיר עינינו בתורתו הקדושה אמן. 

25 comments :

  1. but giving them guns for volvos is fine, right tzadok.

    ReplyDelete
  2. One puzzling thing I have discovered is that it's usually only Jews who get angry when they hear about things like this.

    ReplyDelete
    Replies
    1. don't know what you are talking about. Rav Moshe says that this will cause such great anger that Jews will die chas v'shalom - and therefore it is permitted because of eiva.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Look at the angry comments on Ynet. It's all from Jews. No Gentiles. And Gentiles read Ynet too.

      Delete
    4. Clearly Rav Yosef disagrees with the views ascribed to him by YNET

      Delete
  3. Your use of the comments section of YNET to determine what goyim think - is not very useful. there are clearly other sources and Rav Yosef agrees that there is a concern for eiva

    ReplyDelete
  4. Does Halacha distinguish between, say , one that you know is a decent and good person (and I know many), and, say one who is out to kill you as say a PLO/Hamas member?

    If not, can anyone think of a reason why not?

    ReplyDelete
    Replies
    1. this is not the issue - which is discussed fully in the teshuva

      Delete
  5. Just quickly went over the teshuvah and I could be mistaken but if I understand correctly, he says that those attending to gentiles through the implementation of melakhos d'oraisa ought do it through shutfus (partnership) and thus are actually only violating a d'rabanan and that the d'rabanan may be violated because of the concern of eivah (that dangerous ill-will could be generated against Jews). I assume that his position has not changed and that in reality what was reiterated during this publicized shiur is that an outright melakha d'oraisa may not be performed for a gentile (i.e. without this modification which has the effect of rendering it a violable d'rabbanan). The bolded first line of the teshuvah which says that a melakhos d'oraisa may be violated ought be read as having the aforementioned provision in mind that the rest of the teshuvah elaborates upon. In which case there is no contradiction between his former position and his current position.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually his ruling in Yalkut Yosef 329:8 Leaves out the necessity of Shutfus entirely.

      Delete
    2. Thanks for bringing the source to my attention, I was only replying on the basis of the quoted responsum.

      ילקוט יוסף שכט:ח

      מעיקר הדין מותר לרופא ישראל לטפל בחולים נכרים בשבת, באופן שאין הטיפול סובל דיחוי, אפילו במלאכות דאורייתא, שעושה כן בשביל הצלת נפשות חולי ישראל המטופלים בבתי חולים נכרים בחוץ לארץ, שאם לא יחללו את השבת על חולה גוי, יש לחוש שבמקרה אחר רופא גוי יתנקם ובבתי החולים בחוץ לארץ לא יטפלו בחולה ישראל שיש בו סכנה. וכל שכן שיש להקל בזה ברופא העובד בבית חולים, שמחוייב על פי חוק המדינה לטפל בכל החולים ללא הבדל לאום, ואם לא יטפל בהם צפוי לעונש על פי החוק, מכיון שאז אינו מתכוין לחלל את השבת אלא כדי להנצל מהעונש, ולדעת איזה פוסקים הדבר נחשב כמלאכה שאינה צריכה לגופה שאין חייבים עליה מן התורה. ולכתחלה יש להשתדל לעשות את כל המלאכות האסורות מן התורה על ידי שנים, כדי שיהיה בכלל הדין שנים שעשאוה פטורים, או בשינוי ככל האפשר. אבל כשאי אפשר שהטיפול ייעשה על ידי שנים, ויש חשש שהדבר יוודע אם יימנע מלטפל בגוי, מותר לחלל עליו שבת גם במלאכות גמורות, להצלת החולה. ומכל מקום כל מה שאפשר לו להשתמט, כגון שמתנצל שהוא עסוק בטיפול בחולה יהודי אחר וכיו''ב, חייב לעשות כן. ומה טוב שהנהלות בתי החולים שבארץ ישראל, ידאגו שיהיו רופאים ואחיות נכרים, שיטפלו בחולים נכרים, ורופאי ישראל יטפלו רק באיסורי שבות דרבנן. [ילקוט יוסף שבת ד' עמוד רסו, ותיא. שארית יוסף ח''ג עמוד תלא. יבי''א ח''ח סימן לח].

      He says that lekhathila shutfus or a shiniu should in fact be employed. However bedieved it would be permitted even without employing those methods on the basis that some posqim hold that it is thought of in instances such as these as melakha sh'eina tzrikha l'gufa for which one isn't hayav min hatorah.

      Delete
    3. And here we have the problem with the Yalkut Yosef, the Rav has been continually updating it, so that what was written even a few years ago, isn't what is written today.

      We are honestly dealing with different versions. The one I was taking from was printed in 5767. I know they just came out with a new about a year ago. Mind if I ask which you are using?

      Delete
  6. This is an ugly and embarrassing tshuva. My teens are horrified. How do I explain that a non-jewish life is worth less than Shabbat?? It can't be. This must be a twisting of the halacha. And it's no better to say that because the non-jewish world might want to kill us, for that reason we can save him. It can't be. Is this just a charedi chumra? I suppose this isn't the blog to ask this question.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No it is not just a charedi chumra. Rabbi Rakeffet told me that Rav Soloveitchik was bothered by this also and felt that there had to be a moral - rather than self-defensive justification.

      The bottom line - there is an obligation to save the life of a goy on Shabbos. Rav Moshe Feinstein is very emphatic about this.
      How you explain this is the point of contention.

      If you can't get a satisficatory answer from your local Orthodox Rabbi - I'll try.

      Delete
    2. JAM: This doesn't directly answer your question, but it may be of interest to you and your teens. Although it's sometimes overlooked (most of all by anti-Semites trying to portray the Talmud as evil!), there is a strong universalistic trend within Judaism, emphasizing love for all humanity and even for all creatures. The book Compassion for Humanity in the Jewish Tradition, by Rabbi Dovid Sears (who has written several other very fascinating books too, all of which I recommend) is a great source for this. See this quote especially (from Sefer HaBris), including the following page:

      http://books.google.com/books?id=A9rYWqYYh2QC&printsec=frontcover&dq=compassion+for+humanity+jewish+tradition&hl=en&sa=X&ei=75e1T5-XAeS22gWizNQ_&ved=0CEEQuwUwAA#v=onepage&q=%22love%20of%20one%27s%20neighbor%20means%20that%20we%22&f=false

      I love this quote by Ramak as well:

      http://books.google.com/books?id=A9rYWqYYh2QC&printsec=frontcover&dq=compassion+for+humanity+jewish+tradition&hl=en&sa=X&ei=75e1T5-XAeS22gWizNQ_&ved=0CEEQuwUwAA#v=onepage&q=divine%20wisdom%20gives%20life&f=false

      Delete
  7. RMF's responsum:

    שו"ת אגרות משה חלק או"ח ד' סימן עט ד"ה

    אבל כשנזדמן שהוא מוכרח להיות שבת בבית החולים או כשהוא כבר רופא קבוע שאף שהמשרד שלו סגור בשבת בא דוקא אליו נכרי חולה בדבר שהוא סכנה הוא מוכרח להזדקק לו אף בחלול שבת באיסור דאורייתא, וכ"ש כשנזדמן איזה אסון סמוך לביתו שקורין לרופא הסמוך יותר מאחר דלא מתקבל במדינותינו הדחוים שאמר אביי הוא סכנה ממש גם בעצם לגופו ממש מקרובי החולה, וגם אם הוא אינו חושש שתהא סכנה לו בעצמו יש לחוש לאיבה גדולה כל כך מצד אנשי המדינה וגם מהממשלה שיש ודאי לחוש גם לעניני סכנה מתוצאות זה, ואף שהתוס' שם ד"ה סבר תמהין איך אפשר להתיר משום איבה איסורא דאורייתא, כפי המצב במדינותינו בזמן הזה איכא מצד איבה סכנה גדולה אף במדינות שהרשות לכל אדם מישראל להתנהג בדיני התורה, שהוא עכ"פ שלא כשע"י זה לא ירצה להציל נפשות. ופלא על הגאון הח"ח (מ"ב סי' ש"ל ס"ק ח') שכתב דהא הרופאים אפילו היותר כשרים נוסעים כמה פרסאות לרפאות עכו"ם ושוחקין סממנים בעצמן ומסיק דמחללי שבת גמורים הם במזיד אף שיהיה איבה מזה, הא ברוסלאנד /ברוסיה/ בעיירות הקטנות שהיה רק רופא אחד לכל הסביבה הרי ודאי ברור אם לא היה הולך לרפאות את העכו"ם היה ברור שהיו הורגין אותו בטענתם שגרם מיתה לבנם ובתם וכדומה וגם שופטי המדינה לא היו מענישין אותם כל כך או לגמרי לא היו מענישין את העכו"ם שהיה הורגו ואפילו באופן שהשופטין היו מענישין באיזה עונש קל הא היה שייך לחוש שיהרגהו בצנעא, וגם הא חזינן שחשש לזה פן יעשה איבה מזה שלכן הדפיס למטה הגה על זה שכוונתו הוא רק במדינת אנדיא /הודו/ ואם לא היה זה חשש סכנה לכלל ישראל לא היה צריך להגיד זה, וכיון שאיכא עכ"פ ספק הא אף בשביל ספק קטן הוא לקולא בפ"נ =בפקוח נפש=. ועיין בחת"ס חיו"ד סימן קל"א שכתב בפירוש ואם יש באיבה זו חשש סכנת נפשות יש להתיר אפילו מלאכה דאורייתא. ולשון הדברי חיים (ח"ב או"ח סי' כ"ה) אחר שכתב דמשום איבה לא מחללינן שבת באיסור דאורייתא שמסיק, אך המנהג ברופאים שמקילין ושמעתי שהוא מתקנות ארצות להתיר להם, שלכאורה לא מובן איזה תקנה שייך בזה, וצריך לומר שכוונתו שאף שסובר בעצמו דאין לחוש לסכנה בשביל איבה, מ"מ לא אמר למחות בהרופאים שמקילין דהוא משום דלא ברור לו שליכא חשש סכנה מהטעם דאומדנא שלו שאין לחוש לסכנה הא היה זה רק על מקומו שאולי היה במקומו והסביבה הרבה רופאים ולא היה איכפת להו כל כך שאף שודאי ניתוסף שנאה יותר בשביל זה הוא שנאה בעלמא כסתם שמעולם מעכו"ם לישראלים שיש שונאים ביותר שמ"מ אין בזה ענין סכנה, אבל ידע שודאי איכא מקומות שלא מצוי רופאים שיש שם חשש סכנה, אבל כתב שנוהגין הרופאים להקל גם במקומו ואינו מוחה בהם כי שמע שאיכא תקנה להתיר להם בכל מקום מטעם שלא יטעו להחמיר אף במקומות שהאיבה יביא לסכנה, כהא דמצינו בט"ז סימן שכ"ח סק"ה שאף במזומן נכרי יעשו גדולי ישראל ומביא מהא דנמצא הרבה פעמים בגמ' נמצאת מכשילם לעתיד לבא, וכ"ש בזה שאיכא כשלון גם תיכף משום שמצוי חולי עכו"ם מסוכנים בכל מקום וזהו טעם תקנת הארצות ואין זה ענין תקנה אלא מעיקר הדין לדידהו ולשון תקנה הוא על שיפרסמו זה, (עיין במנחות דף ס"ח ע"ב איכא לשון התקין לכוונה זו). והדברי חיים בעצמו אולי היה סבור דממקום למקום לא יבואו למילף עכ"פ לא מיחה אף במקומו שלא היה חשש סכנה, אבל בזמננו יש לחוש לסכנה כמדומני בכל מקום, וגם מצד פרסום הידיעות ע"י העתונים תיכף מה שנעשה בכל העולם איכא המכשול למילף ממקום למקום וגם הסתה להגדיל השנאה עד לרציחה גדול עי"ז לכן פשוט שבזמננו יש לדון זה כסכנה ממש, ויש להתיר כשנזדמן זה.

    ReplyDelete
  8. Just another reason that we goyim need to get used to the idea of totally boycotting Jews, their services, their businesses, and their society. Read the Protocols of the Learned Elders of Zion and see what is written about how Jewish doctors are to deal with their gentile patients. If you go to a Jewish doctor you are asking to be murdered/poisoned.

    These rabbis actually sit around and debate and discuss these issues as though we in the gentile world are supposed to care what they think or what they say.

    The Talmud is the most absurd and obscene legalistic nonsense ever written, where a rabbi comments on what some rabbi claims some other rabbi thinks that some other rabbi meant in regards to the views of some historical rabbi. It is one big circle jerk in which rabbis argue over which is the best rabbi. There's a reason the Talmud, a so-called holy-book, comes in a 35 volume set and weighs in around 300-350 pounds. It was clearly written by Pharisees and Sadducees, or as we might know them today, lawyers and tax men.

    Check out the book of Sanhedrin 58b, it actually states that Adam would have married his own daughter if not for the fact that he wanted Cain to marry her (his sister) and quote "build the world up through grace."

    Only in the sick mind of an Edomite/Khazar could such prohibited incest result in the world being built up in grace.


    *Signed*

    Awakened Goyim

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.stormfront.org/forum/t887704/ A white supremacist site is following the discussion

      Delete
    2. You must be the Stormfront guy... WOW!!! Thank you for demonstrating your ignorance and your hatred.

      Delete
    3. "Awakened goyim" and others directed to this site from Stormfront:

      You care about the truth, don't you? Of course you think you already have it. But how do you know what you believe is true unless you've heard both sides of the story? If you care about the truth, listen to what I'm saying and investigate further. After all, what is more important, sticking with your current beliefs, or having correct beliefs?

      1) The Protocols is a tsarist forgery. It has no basis in reality. Just because delusional anti-Semitism is believed by millions of people (today, mainly in the Muslim world) does not mean it is true. It just means that people can be easily duped.

      2) Please see this excellent site, which debunks many anti-Semitic myths about the Talmud:

      http://www.angelfire.com/mt/talmud/

      3) Stories about Adam and the other first human beings aren't necessarily meant to be taken literally, and keep in mind all kinds of other unusual stuff was happening back then (people living for hundreds of years, talking servants, etc.) The Torah clearly prohibits incest, and the Talmud never contradicts this.

      4) Jews have always been involved in medicine because Judaism believes in the great importance and sanctity of human life. If you look, you will see there is no evidence that Jewish doctors are trying to kill gentiles. On the contrary, Jewish doctors are savings lives just like other doctors. Israel invents and imports cutting-edge medical technology around the world, and often sends doctors to help people around the world (Haiti, Japan, not to mention Arabs and Palestinians, who also often benefit from the Israeli medical system).

      5) You may be surprised to hear this, but unfortunately some non-Orthodox Jews share your view that the legal parts of the Talmud are pointless minutiae. We don't feel that way. When done correctly, a life built around studying and following the laws set forth in the Talmud is a beautiful and satisfying thing, producing a happy family life, good character traits, a joyful spirituality, and a harmonious and just society, benefiting not only Jews but the whole world. You might start by reading pages 138-44 starting here (as well as the links in my earlier comment above):

      http://books.google.com/books?id=q02JxKxj5jQC&printsec=frontcover&dq=nineteen+letters&hl=en&sa=X&ei=W6m1T8kg5dbYBebG6NIJ&ved=0CDoQ6AEwAQ#v=onepage&q=%22and%20as%20for%20the%20law%22&f=false

      6) Of the prayers we pray on a daily basis, probably the most important is the Amidah, which we pray 3 times a day. On weekdays it has 19 blessings. Many of these blessings (even a majority, according to one commentator) are different ways of asking G-d to bring the Messianic era, a time of universal peace and justice among all humanity. Beyond this we are urged to constantly try to improve and pray for the world: "Each person should say to himself: `The whole world was created only for my sake,' One should therefore constantly be looking for ways of improving the world in order to make up for any deficiencies, and one should constantly pray for the world" (Rebbe Nachman of Breslov commenting on a passage from the Talmud).

      7) Many people who have been misled by anti-Jewish lies have come to change and regret their former beliefs. One Polish neo-Nazi even realized he was Jewish and became Orthodox. (Of course it's not necessary to become Jewish -- we believe "all nations have a share in the World to Come.")

      http://www.cnn.com/2010/WORLD/europe/09/23/poland.jewish/index.html

      May G-d bless you all with true understanding, and a life of kindness and love towards all people.

      Delete
  9. Rav Ovadia paskens in his most recent teshuva on the matter..Chazon Ovadia shabbat 3 written 5771: that miikur hadin a doctor is allowed to save anyone's life. Based upon Rav Aurbach in Shmirat Shabbat 28:54 and Rav Waldenburg 8:siman15:perek6 and 8:pg89 and many others. His basic premise is maybe the Chasam Sofer is right because of the potential danger due to Jews in the future, or maybe its a malacha shAin Tzricha Legufa Ubmakom Eiva Yeish Lahatir Issur Dirabben. He mentions the fact that especially today the word will spread in a second if Jews don't save lives (like we see today). He says clearly that MIIKUR HADIN its MUTAR LROFEH YISRAEL LTAFEL BCHOLIM NACHRIM AFILU MALOCHOT DARAITA. He then advises chumras for those that want to hold by them like shutfos in certain cases and having EINO YEHUDIM on staff if possible. The above article is for sure a lie and not the first time people misquote Rabbi Yosef Shlitta.

    ReplyDelete
  10. I'm sorry, I think I just suggested R. Gil's article http://www.aishdas.org/student/shabbat.htm without my name in violation of the blog's policy.

    ReplyDelete
  11. Let's speak frankly to the white supremacist crowd. A group of white supremacists was just arrested training to attack other white supremacists. If a white supremacist where to find themselves in a life endangering situation on the Sabbath, deep down they know that they would rather be found by an Orthodox Jew than by a rival white supremacist.

    ReplyDelete
  12. "http://www.stormfront.org/forum/t887704/ A white supremacist site is following the discussion"


    Hilarious!!!
    Way to boost your number of blog 'hits'!

    ReplyDelete

ANONYMOUS COMMENTS WILL NOT BE POSTED!
please use either your real name or a pseudonym.