However, Lemberger's son, Nitai, told Ynet Tuesday that he is not optimistic, saying that "the situation isn't looking very good."

The harsh response of the PA is the direct result of high hopes that its leaders have pinned on the administration of US President Barack Obama.[...]
The war that Israel keeps losing is the war of world opinion, the war for individual hearts and minds. Consider recent stumbles.
Israel's military campaign in Gaza should have been named "8,000 is enough!" This would have communicated a determination to stop the barrage of missiles from Hamas, using surgical precision to destroy its arsenal, but destroying all of it, not just a part. Enough was enough: 8,000 missiles launched on the nation's civilian population would no longer be tolerated.
Unfortunately the operation was dubbed, "Cast Lead." The resulting image in the English-speaking world was not helpful. Lead is a soft metal associated with poison. The implication, then, was an unprofessional plan with ambivalent determination, biased motives and toxic methods.[...]
Roni said...
It is indeed something that is really bothersome. as you write about those who are less committed. Actually R' Tropper's approach attempts to remedy that, by raising the standards of commitment of the convert. This is the reason why many Rabbis (like Rav Reuven Feinstein or Rav Shmuel Kamenetsky support his efforts).In such cases, one can understand that they earn to some degree respect, as (those who) transform their lives with some difficulty.
When President Obama returned from his first European trip, I observed that while over there he had been "acting the philosopher-king who hovers above the fray mediating" between America and the world. Now that Obama has returned from his "Muslim world" pilgrimage, even the left agrees. "Obama's standing above the country, above -- above the world. He's sort of God," Newsweek's Evan Thomas said to a concurring Chris Matthews, reflecting on Obama's lofty perception of himself as the great transcender.
Not that Obama considers himself divine. (He sees himself as merely messianic, or, at worst, apostolic.) But he does position himself as hovering above mere mortals, mere country, to gaze benignly upon the darkling plain beneath him where ignorant armies clash by night, blind to the common humanity that only he can see. Traveling the world, he brings the gospel of understanding and godly forbearance. We have all sinned against each other. We must now look beyond that and walk together to the sunny uplands of comity and understanding. He shall guide you. Thus:
(A) He told Iran that, on the one hand, America once helped overthrow an Iranian government, while on the other hand "Iran has played a role in acts of hostage-taking and violence against U.S. troops and civilians." (Played a role?!) We have both sinned; let us bury the past and begin anew.
(B) On religious tolerance, he gently referenced the Christians of Lebanon and Egypt, then lamented that the "divisions between Sunni and Shia have led to tragic violence" (note the use of the passive voice). He then criticized (in the active voice) Western religious intolerance for regulating the wearing of the hijab -- after citing America for making it difficult for Muslims to give to charity.
(C) Obama offered Muslims a careful admonition about women's rights, noting how denying women education impoverishes a country -- balanced, of course, with this: "Issues of women's equality are by no means simply an issue for Islam." Example? "The struggle for women's equality continues in many aspects of American life."[...]
[1] רב צדוק (מחשבות חרוץ - אות ד ע' ז:): וזמרי בא למשה רבינו ע"ה בטענת בת יתרו מי התיר לך שפירשו בו קמאי דבא בטענה שמכיר שגם היא ראויה לו כצפורה למשה רבינו ע"ה, וכנודע מטעם האריז"ל שהיה בה נשמת דינה וחשב שגם הוא כל תאוות שלו על פי התורה, ובירור התאוה הוא על ידי הקנאה שהוא היפך התאוה וקנאים פגעו בו...
[2] רב צדוק (ליקוטי אמרים - אות טז): והוא טען בת יתרו מי התיר לך היינו דבעת נשואין עדיין לא גיירה שהיה תחת ידי יתרו עד שאמרו ז"ל (מכילתא יתרו א') דהתנה עמו בן ראשון וכו' רק דסופה להתגייר, וגם הם ראו אז במדינים דסופן הטף בנשים החיו לכם דנדבקו בישראל והשאר נהרגו כולם וחשב דעתידין לידבק הכל ולהתגייר ועל ידי זה נצמח עיקר תאוה זו בהם:
[3] רב צדוק (תקנת השבין - אות ו): ועל כן דינה נתגלגלה בכזבי בת נשיא מדין שכזבה באביה שהיה נשיא ושורש כח הרע שבמדין ורצה להכשיל ישראל ולהמשיכם למקום שאין להם שייכות ולהיות ככל הגוים, אבל היא לא שמעה לו ודבקה רק במקום שהיה לה שייכות והיא היתה מתרצית להתגייר גם כן אילו רצה זמרי, וזהו טעם טענתו בת יתרו מי התיר לך כי גם היא דוגמתה חפצה לידבק בישראל לא להמשיך ישראל להם, אלא שהוא תפשה בבלוריתה שהוא דרכי האמורי וכאשר היא עדיין בגיותה כי הוא גלגול שכם והרגיש בדבר זה שיש נפשות גוים מתגלגלות בישראל ודישראל בגוים, ודימה מזה דאפשר להיות גם כן קליטה לניצוצות קדושות גם בעודן בגיותן ובפרט במדין שסמוך לעמלק:
[4] רב צדוק (תקנת השבין - אות טו): וכן זמרי שטען בת יתרו מי התיר לך חשב שגם הנולדים מאלו יחשבו על זרע ישראל והוא בא להכניס גם מהם תחת כנפי שכינה, ועבירה לשמה היא כמצוה שלא לשמה כמו שאמרו בנזיר (כג:) ובישראל אזלינן בתר המחשבה טובה ובאומות אחר מעשה הרע היפך במצוה שלא לשמה,