https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=the+mamzer+and+shifcha+katz+rjj+
Kiddushin (69a) MISHNAH. Rav Tarfon said: mamzerim can be purified, How? If a MAMZER MARRIES A BONDMAID, HER SON IS A SLAVE; IF HE IS FREED, IT IS FOUND THAT THE SON IS A FREE MAN. R. ELIEZER SAID: BEHOLD, HE IS A SLAVE, A MAMZER. GEMARA. The Scholars propounded: Does Rav Tarfon say thus at the very outset, or only if it is already done? — Come and hear: The Sages said to Rav Tarfon: You have purified the males, but you have not purified the females. Now, if you say that he means at the very outset, let a mamzereth too be married to a slave? — A slave has no paternity.Come and hear: For Rav Simlai's host was a mamzer, and Rav. Simlai said to him, ‘Had I known you earlier, I would have removed the stigma from your sons.’ Now, if you say that. Rav Tarfon 's device is at the very outset, it is well: but if you say, only when already done, what is it that he could advise him? — He would have advised him by saying to him, ‘Go and steal, and then be sold as a Hebrew slave.’ Were there then Hebrew slaves in Rav Simlai's time? Surely a Master said: The institution of a Hebrew slave is practised only when Jubilee is practised? Hence it surely follows that Rav Tarfon means at the very outset. This proves it. Rab Judah said in Samuel's name: The halachah is as Rav Tarfon.\
Shulchan Aruch (E.H. 4:20) If a mamzer cohabits with a non-Jewish woman, the offspring is considered a non-Jew. If he converts, he is a full Jew. If a mamzer cohabits with a maid-servant the offspring is a slave. If he is freed, he is a free Jew. Therefore a mamzer may wed, as a matter of first resort, a maidservant who has accepted Jewish observance and has immersed in the mikva for the sake of slavery, so that his offspring may be permitted after they are freed and they may marry a Jewish woman.
- מחותנו החותם באהבה וידידות נאמנה. י"ד סיון תשכ"ה.
- שו"ת חלקת יעקב אבן העזר סימן כג
יא) קיצור הדברים דיש הרבה צדדים להיתרא לישא נכרית ולגיירה לשם שפחה בכדי לטהר את בניו, וכמובן שהוא ידור עמה בלי חופו"ק דהא בשפחה אין קידושין תופסין, והוולדות שיוולדו יצטרך לשחררם, ונוסח שטר שיחרור מבואר בעה"ש סי' רס"ז ס"ק קל"א וכמובן שזה צריך להיעשות ע"י בי"ד בני תורה ורבנים.ואף מי שירצה לפקפק בזה ולמצא קצת נדנוד איסור שזאת לא מקרי שפחה, וכידוע שכל אחד יש לו שכלו והבנתו בלימוד תוה"ק, ולא יתנאה לפניו מה שכתבתי להיתר ברור, בכל אופן עדיף טפי מלישא נכרית ממש בלי טבילה וקבלת מצוה שזה ודאי אסור משום נשג"ז ובדרך חתנות אף מן התורה, וכמבואר בהרמב"ם ושו"ע, ולישא גיורת או ממזרת הבנים יהיו ודאי ממזרים, והרי בחצי עבד וחצי בן חורין בגיטין מ"א דכפינן לי' לרבי' לעשותו בן חורין ומפסידין לו דמיו, וגם לעבור על העשה של לעולם בהם תעבודו, וכבתוס' שם ע"ב ד"ה כופין דהיכי דלא פשע אמרינן לאדם חטא כדי שיזכה חברך, אף על גב דיש לו עצה לישא ממזרת וכבתוס' שם ע"א ואמר ר"ת דאין זו תקנה להרבות ממזרים בישראל, כל שכן בני"ד דלהמחמיר היותר גדול בדינא דד"מ, בכל אופן לא הוי רק איסורא דרבנן לדעת הבי"ש אע"ז סי' כ"ח וסייעתי' דד"מ אינו רק דרבנן ומיקרא איסורא זוטא דהא אפי' איסור תורה העשה דלעולם בהם תעבודו אנו מתירין בכדי שלא לרבות ממזרים, א"כ כש"כ איסור דרבנן דלא הוי רק איסורא זוטא, ומצינו בשבת ד' ונפסק להלכה בסי' רנ"ד סע' ו' דאם נתן הפת בשבת מותר לו לרדות בשבת ואומרים לו לעשות איסורא זוטא בכדי שלא יבא לידי איסור חמור, ואפי' היכי דפשע, ובאחרים רק היכי דלא פשע, אם כן בני"ד דלא פשע דאמרינן אפילו לאחרים לעשות איסורא זוטא בכדי שלא להרבות ממזרים א"כ כש"כ לו לעצמו. כמה חתרו רבנים שבכל דור להתיר בנות ישראל שלא ישארו עגונות, וסמכו כמה פעמים אף על דברי יחידים עי' בי"ש סי' י"ז ס"ק מ"ז, וכש"כ כשהדבר נוגע רק לדד"מ דיש הרבה שיטות להקל והרבה סברות להקל אף להמחמירין, וגם אין עצה אחרת, ודאי דיש לסמוך ולהקל, וכמבואר בגמרא כתובות ס"ד ב' דצערא דגברא קשה מדאיתתא ושלא יבוא לידי עברות חמורות. דא ודאי שבארץ ישראל הדבר קילא הרבה יותר בענין דד"מ ולא ארצה להאריך בזה. מובן מאליו, שרב יחידי אין לו רשות ליתן הוראה בענין תמוה לרבים עד שיסכימו עמו גדולי בעלי הוראה שבדור, ולא באתי רק לחוות דעתי העני' בענין חמור הלזה.