Regarding the discussion on this post regarding whether a talmid chachom needs to appear before a beis din. All I have been able to find is the following halacha
שולחן ערוך חושן משפט ז סעיף ו - מי שתובעין אותו לדון לפני דיין שקטן ממנו, אין הדיין יכול לכופו לילך לפניו, אלא מכנפי מאן דאיכא התם מחכימי ומעיינים בינייהו.
ערוך השולחן חושן משפט סימן ז סעיף ח
אם תובעים ת"ח לדין לפני דיין שקטן ממנו בחכמה אין הדיין יכול לכופו שיבא לדון לפניו וכיצד עושים אוספים כל החכמים שבעיר ודנים ביניהם דכיון דמתאספים כל החכמים ליכא זילותא כשידין בפניהם [או"ת] ואף אם הת"ח גדול מכולם ואם רצון הת"ח לבא לפני הדיין הרשות בידו דחכם שמחל על כבודו כבודו מחול ואם יש זילותא להת"ח לעמוד ביחד עם הבע"ד שלו שולחים הדיינים סופריהם ומקבלים הטענות בכתב ודנים ע"פ הטענות שבכתב [סמ"ע] ועי' מ"ש בסימן קכ"ד:
ערוך השולחן חושן משפט סימן ז סעיף ח
אם תובעים ת"ח לדין לפני דיין שקטן ממנו בחכמה אין הדיין יכול לכופו שיבא לדון לפניו וכיצד עושים אוספים כל החכמים שבעיר ודנים ביניהם דכיון דמתאספים כל החכמים ליכא זילותא כשידין בפניהם [או"ת] ואף אם הת"ח גדול מכולם ואם רצון הת"ח לבא לפני הדיין הרשות בידו דחכם שמחל על כבודו כבודו מחול ואם יש זילותא להת"ח לעמוד ביחד עם הבע"ד שלו שולחים הדיינים סופריהם ומקבלים הטענות בכתב ודנים ע"פ הטענות שבכתב [סמ"ע] ועי' מ"ש בסימן קכ"ד:
This is based on Kiddushin (70a):A certain man from Nehardea entered a butcher's shop in Pumbeditha and demanded, ‘Give me meat!’ ‘Wait until Rab Judah b. Ezekiel's attendant takes his,’ was the reply: ‘and then we will serve you.’ ‘Who is Judah b. Shewiskel,18 he exclaimed: ‘to take precedence over me and be served before me!’ When they went and told Rab Judah, he pronounced the ban against him. Said they to him, ‘He is wont to call people slaves,’ whereupon he had him proclaimed a slave. Thereupon that man went and summoned him to a lawsuit before R. Nahman. When the writ of summons was brought, he [Rab Judah] went before R. Huna [and] asked him, ‘Shall I go or not?’19 ‘Actually,’ he replied: ‘you need not go, being a great man; yet in honour of the Nasi's house,20 arise and go.’