Meiri (Sanhedrin 101a) ואלו שמאמינים במציאות השדים ובפעולותיהם אסור להם לשאול בהם אף בחול ויש להתיר בשרי בהן ושרי ביצים אלא שאינם אלא דברי הבאי והגירסא לפי דעת זה אלא שמכזבין וגדולי הפוסקים גורסין מפני שמכזבין כלומר שעיקר התירם מפני שהם דברי הבאי ואין אדם מצוי לימשך אחריהם וכן עיקר והוא נמשך למה שכתבנו בסוף פרק ארבע מיתות בענין המעוננים והוא מה שהתירו בתלמוד הרבה בלחישות המוניות והדומים לאלו:
Rav Solovetchik ztl apparently was referring to the Meiri, claiming it does not have the mesora , ie the tradition of Vilna/Brisk learning to validate it.
ReplyDeleteThat is a bit of a stretch in my lowly opinion. Some seforim have been over-learned and repeated, does not mean the act of learning a book somehow endows it with more truth than a book that received less atention.