https://www.jpost.com/health-and-wellness/nutrition/article-689367
A haredi (ultra-Orthodox) young person is 1.5 times more likely to develop Type II diabetes than a non-haredi young person, according to the Health Ministry.
https://www.jpost.com/health-and-wellness/nutrition/article-689367
A haredi (ultra-Orthodox) young person is 1.5 times more likely to develop Type II diabetes than a non-haredi young person, according to the Health Ministry.
https://www.newsweek.com/jesse-watters-anthony-fauci-fox-news-covid-vaccine-wuhan-1662029
"After all, these are the same clowns who thought funding dangerous experiments on that coronavirus...at the Wuhan lab was a grand idea."
This reprised Watters' argument against Fauci at AmericaFest, pushed by some conservatives, is that the NIH funded research at the Wuhan Institute of Virology (WIV) in the Chinese city where the virus was first detected which could have played a role in the pandemic.
Fauci has said the NIH earmarked $600,000 to the WIV through the non-profit EcoHealth Alliance to study whether bat coronaviruses could be transmitted to humans. He denies money went toward so-called "gain of function" research, which involves enhancing a virus in a lab.
https://www.israelnationalnews.com/news/319067
Assuta Hospital in Ashdod has published a new groundbreaking research showing that the booster dose of the COVID-19 vaccine increases by 40 times the number of antibodies found in immunocompromised patients.
Recent research from around the world has shown a drop in the number of antibodies starting a few months after the second dose, alongside an extreme and encouraging rise following the administration of a booster dose in the general population.
The Assuta research shows that this data holds true for those who are immunocompromised as well.
https://news.yahoo.com/fauci-rfk-jr-fox-news-trump-death-threats-disturbed-194310637.html
Dr. Anthony Fauci says he and his family continue to receive death
threats amid inflammatory statements made by critics including Robert F.
Kennedy Jr., a prominent anti-vaxxer whose new book is filled with wild
claims attacking the nation’s top infectious disease expert.
https://www.verywellhealth.com/flu-shot-covid-shot-at-the-same-time-5199469
https://edition.cnn.com/2021/12/21/media/fauci-fox-jesse-watters/index.html
Dr. Anthony Fauci on Tuesday said that Fox News host Jesse Watters should be fired for using violent language at a conservative conference to encourage attendees to conduct an ambush interview with him in hopes of creating a viral moment.
Israel
will begin rolling out a fourth dose of the coronavirus vaccine with
immediate effect. The additional dose will be given to people over 60
years-old, medical workers, and people with a suppressed immune system,
the prime minister’s office announced, following a recommendation from
the country’s panel of coronavirus experts.
https://www.israelnationalnews.com/news/319062
A number of fascinating artifacts from the wrecks of two ships that foundered off the coast of Caesarea in the Roman and Mamluk periods (some 1700 and 600 years ago) have been discovered in recent months near Caesarea, during an underwater survey conducted by the Marine Archaeology Unit of the Israel Antiquities Authority. The ships’ cargoes and the remains of their wrecked hulls were found scattered in shallow water at a depth of about 4 m, scattered on the sea floor.
According to Jacob Sharvit and Dror Planer of the Israel Antiquities Authority’s Marine Archaeology Unit, “The ships were probably anchored nearby and were wrecked by a storm. They may have been anchored offshore after getting into difficulty, or fearing stormy weather, because sailors know well that mooring in shallow, open water outside of a port is dangerous and prone to disaster.”
Parental alienating behaviours are family violence and a serious form
of child abuse. Alienating parents use emotional manipulation, verbal
abuse, physical violence and financial abuse to maintain control over
their children and the other parent. Alienating parents use coercive
control to create a false world of confusion, fear and contradiction for
the child and other parent. Over time, coercively controlling behaviour
erodes the child’s and other parent’s sense of self and confidence.
ענין מציאות מלאכים רוחניים הוא דבר מבואר ומסופר בתנ"ך בהרבה מקומות אשר מהם ימצאון מבוארים. אף לכל מתעקש לפרש בהרבה מקומות על נביאים ושלוחים גשמיים מד' נגד דברי חז"ל. עם כל זה ימצא הרבה אשר אי אפשר להתעקש עוד בהם מלומר שעל מלאכים רוחניים כיון האומר. ואין רצוני להאריך בזה ולפרשם כי לא באנו להשיב לאותם המלעיגים על דברי חז"ל ובלתי מאמינים בחכמת החכמים ז"ל בשני התלמודים והמדרשות אשר קיימו וקבלו עליהם כל היהודים. כי אסור להשיב לאפיקורס ישראל דכ"ש דפקר טפי כמו שאמרו חז"ל שאנו מאמינים בדבריהם ומקיימים אזהרותיהם (בסנהדרין ל"ח ב') עי' שם ברש"י. כי לא יקובלו תשובתינו להם וכן הוא מבואר נגלה לעין. כי אין קץ לדברי רוח שלהם ויוכלו לעקם את הישרה הגמורה בדברי הבל ורוח. ואנחנו לא באנו אלא לפרש דעת חז"ל בעניינים שהיא דעת האמתות למאמינים בהם. ואין אנו אחראים לשוטים שקלקלו וכפרו בתורה שבעל פה שכבר אירע כן בימי בית שני בכת הצדוקים ועדיין מרקד בינינו ד' ישלח עזרו מקודש ויכלה קוצים מכרמו. ובדברי חז"ל כבר מפורש באר היטיב ממציאותם דברים הרבה מאוד אשר עליהם נוסד הקונטריס הזה והם פירשו לנו כל מקום שנאמר בכתוב על מלאך הרוחניי לא על נביא גשמיי וכיוצא:
אפס בזה ראיתי להשיב על מה ששאלו מה הוא ההכרח והצורך לדת בהאמנה הזאת וכי מה חסרון יש באמונה כאשר נאמין שהשי"ת בעצמו הוא העושה את הכל ומה צורך לבריאות מלאכים רוחניים. והגם כי גם זו שאלת הבל לעדת ישראל המאמינים בד' ובתורתו ובחכמיו. שמאחר שהדבר אמת כאשר העידה עליו התורה האמיתית וחכמי האמת א"כ על איזה צד יפול השאלה. אם על ההאמנה בזה הרי מי שאינו מאמין הוא כמי שאינו מאמין שיש ירושלים וארץ ישראל נמצא בעולם מפני שלא ראם שהמכחיש זה ומתווכח נחשבהו למשוגע ואויל וכן כל כיוצא בו. ואם השאלה על גוף הבריאה של השי"ת לאיזה צורך בראם הנה על זי די בתשובת החקר אלו"ק תמצא. והשב נא לי צורך בריאת כמה מיני שרצים ורמשים ומהם מזיקים ומסוכנים ומהם הקטנים ביותר אשר ילאה עין היותר חדה הראות מעיני בני אדם לראותה אם לא על ידי כלים המגדילים הראות וכן כמה מיני צמחים אשר לא לעזר ולא להועיל וכיוצא. אשר כבר חכמים הגידו עליהם (ברא"ר פרשה י' ובויק"ר וקהלת רבה על פסוק ויתרון ארץ בכל) שכולם לצורכו של עולם וכן אמרו בשבת (ע"ז ב') וברכות (ל"א ב'). ואנחנו לא נדע מדוע לא הי' די לעולם בלעדם וכבר הי' אפשר כפי הנראה לקוצר שכלינו שיהי' עולם קיים ומסתפק בכל צרכיו זולתם. אלא שהחוש המעיד לנו על בריאתם שאי אפשר להכחישם מכריחנו לסכל שכלינו ולעשותו לואה מהשיג חכמת האלו"ק בבריאתם ואע"פ שהם ברואים הנראים לעינינו. וכ"ש בריאת המלאכים שהם ברואים גדולים ומועילים ביותר וגם נעלמים מעינינו הגשמיים להשיגם אם אך נאמין לעדות התורה וחכמי האמת כלעדות חושינו כראוי לזרע אברהם יצחק ויעקב מאמינים בני מאמינים אין עוד מקום לשאול על צורך הבריאה. כ"ש שיש מקום למצוא צרכים שונים בהם על צד התשובה לשואל וההתוכחות [אם שגם הם אמיתים]. מצורף שגם הפילוסופים וחכמי האומות הראשונים הודו ממחקר שכלם במציאותם וכמו שכתוב בעקרים (מאמר ב' ר"פ י"ב):
אמנם אנחנו לא באנו לידי מדה זו להשיב בדרך ויכוח וראיות ניצוחיות שזה אסור כמו שכתבתי. וגם לא להסתפק בטעמי פילוספי הקדמונים שהם הבל ורעות רוח לבעלי התורה. ועוד שדעת התורה אינו כדעתם וכמו שכתב בעקרים שם. אבל רצונינו לברר למאמינים האמת כפי מה שהוא האמת כפי מה שיורו לנו מאמרי חז"ל חכמי האמת. ולפיכך ראינו לבאר גם תשובת שאלה זו על דעתינו. ונאמר שהגיעה שאלה זו להם מפני סכלותם בענין הבריאה ואין מאמינים אלא במה שעיניהם רואה ובבריאה שנוכח עיניהם. אמנם רז"ל פירשו בכמה מקומות מציאות עולמות שונים אשר הם ברורים וניכרים ועיני המבינים ולא לעיני בשר של הכסילים. והפליגו במספרם בכמה מקומות כמו מה שאיתא (ויק"ר פרשה י"ח ועי' שבת קנ"ב) על פסוק כי הולך אדם לבית עולמו כל צדיק יש לו עולם בפני עצמו. ויותר מופלגתן בשילהי עוקצין ובפרק חלק דעתיד להנחיל לכל צדיק וצדיק ש"י עולמות שנאמר להנחיל אוהבי יש. ואמרם (ע"ז ג' ב') בלילה רוכב על כרוב קל שלו ושט בי"ח אלף עולמות שנאמר רכב אלקים רבותים אלפי שנאן אל תקרי שנאן אלא שאינן. ועוד הרבה מאמרים אשר לבארם יארך כדי קונטריס שלם בפני עצמו ואין כאן מקומם. רק בדרך כלל ענין עולמות הללו כי מה שאנו קורין עול"ם הוא הבריאה הנראית לנו הכוללת השמים וכל צבאיו והארץ וכל אשר עלי' מדוממים צומחים וחיים ומדברים ומכל מיני כלים מכלים שונים כל הגופות שבה מכל מה שהפה יוכל לדבר ועין לראות קיבוץ כל זה הוא הנקרא עולם מלא.
Rav Tzadok (Ohr Zaruah)
וזו היא הסיבה לדעת בהשינויים הרבים בספורי החורבן שיראה הרואה ממה שנזכרו בגמרא ומדרשי חז"ל עם מה שנראה בספר יוסף הכהן בן גוריון. אם בכלל במה שרז"ל קראוהו טיטוס הרשע והפליגו מרשעותו והוא עשאו לצדיק וישר ואם בפרטי מעשים רבים. אבל הוא דבר ההבדל אשר אמרנו כי יוסף הכהן סופר היה לא נביא או בעל רוח הקודש וכתב מה שכתב כפי מה שידע וראה ושמע וכפי מה שהיה בלבו ודעתו ונרכו אשר לפיכך אי אפשר לדעת האמת הברור לסבות האמורות. אבל רז"ל אשר אמנם היו כולם בעלי רוח הקודש כמודעת וידעו כל הדברים שבלב והספורים אשר לא נתפרסמו ולא נטו לאחד מן הצדדים אבל זכרו האמת אשר הוא לפיכך באו השנויים האלה. וכ"ש שנמצאו השנויים מספרי חז"ל בהרבה ספורים אל סופרי דברי הימים של מלכי העמים לעלות האמורות.
ולפיכך לי מה יקרו ספורי הספר הנבואיי הזה אשר הוא במעלה עליונה מידיעת הנעלמות שהיא מעלת הנבואה ומתבאר יקרת צורת הספר. ומהר"י אברבנאל ז"ל בהקדמה גדר תחת שם חומר זה שהוא ספור העניינים הנזכרים וצורה אמר שהוא הצורה הנבואיית במה שהוא נבואיי מכלל הנביאים ולא מכלל הכתובים הנאמרים ברוח הקודש עיין שם. ואין דעתינו נוחה בזה כי במה השתנות צורת הספור אלינו במה שהוא נבואיי מספורי דברי הימים וזולתם הנאמרים ברוח הקודש לבד. אבל השינוי ביניהם בפועל לבד ולכן שמנוהו תחת ביאור הפועל כמו שנזכיר להלן. ושמנו גדרי חומר וצורה מה שאמרנו שכן ראוי שיוגדרו לפי עניינם:
https://www.tabletmag.com/sections/arts-letters/articles/forbidden-jewish-magic-books
The very publishing of a magical book could be fraught with dangers of its own. The German bibliographer Johann Christoph Wolf, in his Bibliotheca Hebraea of 1715 took note of inflamed opposition to the publication of Raziel in certain rabbinic circles. In his description of the book, he notes, “Judaei illius editionem adeo non probarunt, ut de eo comburendo & prohibendo quosdam cogitasse audiverim. [The Jews did not approve of its publication to such an extent that I have heard some thought about burning and suppressing it.]” Such secondary dangers—in the sense that they stem not from the threat posed by the magical material but by the reception of the book in the contemporary social context—must have contributed to many a publisher’s decision to do so anonymously. R. Leon Modena provides an early example of this practice. Modena lists “Selling books of arcane remedies [segulot]” as well as “teaching arcane remedies and amulets” at the end of his autobiographical ethical will, Hayyei Yehudah, as among “the many endeavors I have tried in order to earn my living, trying without success.” Modena also mentioned a certain Beretin who “died in jail during inquisitorial proceedings for copying books of arcane remedies. Also a tailor was fined … in connection with proscribed arcane remedies.”
The striking feature of the Christian apprehension of Jewish sorcery is that it adhered not to certain specific Jews, who had aroused it by their actions, but rather to the entire people, en masse. Consequently every innocent Jewish act which by its strangeness laid itself open to suspicion was considered a diabolical device for working magic against Christians. The custom of throwing a clod of earth behind one after a funeral brought a charge of sorcery in Paris, in the early years of the thirteenth century, which might have had dire consequences if a certain Rabbi Moses b. Yeḥiel had not succeeded in persuading the king of its utterly harmless character. The practice of washing the hands on returning from the cemetery aroused the same suspicions of sorcery and provoked some bloody scenes.
So onerous did these recurrent accusations become that the rabbis of the Middle Ages found it necessary—forced to this step, no doubt, by Jewish public opinion—to suspend some of these customs. In the case of the clod-throwing, though "many were obliged to disregard the usage for fear that the Gentiles would accuse them of sorcery," custom was proof against fear. But in other instances fear triumphed. The mourning rites of "binding the head" and "overturning the bed" lapsed during the Middle Ages for this reason. In Talmudic times fear of the same accusation had led Jewish authorities to excuse the head of the household from the rite of "searching out the leaven" on the eve of the Passover in places owned in common with a non-Jew; during the Middle Ages there was a strong but unsuccessful agitation to suspend this rite altogether, even indoors, "because we have Gentile serving-girls in our homes" who might spread the alarm. In Provence, however, the ritual cleansing of the public oven in preparation for Passover baking was neglected "because of the Gentiles’ suspicion of sorcery." When a fire broke out in a Jewish house its owner dared expect little mercy from the mob, for he was a sorcerer seeking to destroy Christendom, and his punishment was commonly simultaneous with his crime. The rabbis of the time were therefore unusually tolerant about violations of the prohibition to put out fires on the Sabbath and on the Day of Atonement. At the slightest danger they set this prohibition aside, "for this is a matter of life and death, since they accuse us and persecute us." We read of a lamb, slaughtered in fulfillment of a ritual obligation, which was cut up and buried secretly in sections, "so that the matter may not become known and they say, 'it was done for magical ends.'" To such measures were Jews driven by fear of arousing the suspicions of their neighbors.