This gemora is used as the justification that if there is clear circumstantial evidence then it is not considered lashon harah to believe negative things about another.
Semag (Negative #10) :If a person sees in another aspects and circumstantial evidence which seems to validate the claim then it is proper to believe and accept that which is said as is stated in Shabbos (56b)…
Shulhan Arukh haRav(O.C. 156:10): One who accepts lashon harah is punished more than the one who says it unelss he sees clear cirucmstantial evidence.
However the Chofetz Chaim(Hilchos Lashon Hara, kelaI 7:10-11): takes a much more stringent view
[הגה"ה - וּבְכָל זֹאת צְרִיכִין לְהִזָּהֵר מְאֹד וְלַחֲקֹר בְּשֶׁבַע חֲקִירוֹת, אִם הֵם בֶּאֱמֶת דְּבָרִים הַנִּכָּרִים, וְלִזָּהֵר בְּכָל הַתְּנָאִים שֶׁצָּרִיךְ לָזֶה וּכְדִלְקַמָּן, כִּי הַיֵּצֶר מַטְעֶה אֶת הָאָדָם בָּזֶה מְאֹד וּמַרְאֶה לוֹ כַּמָּה דְּבָרִים הַנִּכָּרִים שֶׁהֵם אֱמֶת, כְּדֵי שֶׁיַּאֲמִין בָּזֶה וְיִלְכְּדֶנּוּ עַל יְדֵי זֶה בְּרֶשֶׁת שֶׁל עֲוֹן קַבָּלַת לָשׁוֹן הָרָע, וְעַל כֵּן אַל יְמַהֵר לְהָקֵל בָּזֶה]:
יא. וְדַוְקָא אִם הֵם נִכָּרִים מַמָּשׁ, דְּהַיְנוּ (כו) שֶׁהֵם מַגִּיעוֹת לְעִנְיַן הַסִּפּוּר, וְגַם רָאָה אֶת הַדְּבָרִים הַנִּכָּרִים בְּעַצְמוֹ. אֲבָל אִם הֵם רְחוֹקִין מִזֶּה רַק הוּא כְּעֵין דָּבָר הַנִּכָּר קְצָת, אוֹ שֶׁלֹּא רָאָה אֶת הַדְּבָרִים הַנִּכָּרִים בְּעַצְמוֹ (כז) רַק שְׁמָעָן מִפִּי אֲחֵרִים, אֵין לוֹ בָּזֶה שׁוּם יִתְרוֹן כְּלָל:
יב. וְדַע, דַּאֲפִלּוּ דְּבָרִים הַנִּכָּרִים מַמָּשׁ, אֵינוֹ מוֹעִיל רַק לְעִנְיַן, שֶׁעַל יְדֵי זֶה יִהְיֶה מֻתָּר לְהַאֲמִין בְּעַצְמוֹ אֶת הַדָּבָר שֶׁמְּסַפְּרִין לוֹ, אֲבָל לְעִנְיַן לֵילֵךְ אַחַר כָּךְ וּלְסַפֵּר דָּבָר זֶה לַאֲחֵרִים, לֹא מְהַנֵּי (לֹא מוֹעִיל) דְּלֹא עָדִיף, מֵאִם רָאָה בְּעַצְמוֹ דְּבַר גְּנוּת עַל חֲבֵרוֹ, (כח) שֶׁאָסוּר לְסַפֵּר אַחַר כָּךְ לַאֲנָשִׁים, וּכְמוֹ שֶׁמְּבֹאָר לְעֵיל בִּכְלָל ד' סָעִיף ג' וְד'. וְדַע עוֹד (כט) דִּבְכָל אֹפֶן אָסוּר לִסְמֹךְ עַל הֶתֵּר זֶה שֶׁל דְּבָרִים הַנִּכָּרִים מַמָּשׁ (ל) לְהַפְסִידוֹ עַל יְדֵי זֶה בְּמָמוֹן (לא) אוֹ לְהַכּוֹתוֹ: