Rambam(Hilchos Talmid Torah 3:10): Whoever decides that they will study Torah and not work and will be supported by charity – that is chillul haShem and a degradation of the Torah and extinguishes the light of religion and causes evil to himself and takes his life from the World to Come. That is because it is prohibited from getting pleasure from the study of Torah in this world.Our Sages said that all those who benefit from the study of Torah takes their life from the world. Furthermore our Sages commanded that Torah should not be a crown to be a source of personal glory nor should it be an instrument to utilize for mundane purposes. Furthermore they commanded that one should love work and hate being a rabbi and all Torah which is not accompanied by work will eventually be for nought and will bring about sin. The likely end of a person who is supported by his Torah study is that he will eventually come to steal from his fellow man.
רמב"ם (הלכות תלמוד תורה ג:י): כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חלל את השם ובזה את התורה וכבה מאור הדת וגרס /וגרם/ רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה, אמרו חכמים כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם, ועוד צוו ואמרו אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן, ועוד צוו ואמרו אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות.